- Home /
- Klantendienst /
- Bax Music Zekerheidspakket
Bax Music Zekerheidspakket
Als je een product bestelt, kan dat best spannend zijn. Heb ik eigenlijk wel het juiste artikel besteld? Zal het zijn wat ik ervan verwacht? Hoe betrouwbaar is het eigenlijk? Hoe lang gaat zoiets mee? Omdat we je graag extra zekerheid geven bij je aankoop, bieden we het Bax Music Zekerheidspakket. Bestel je dit mee, dan krijg je het volgende:
- ✓ 2 jaar extra garantie
- ✓ 60 dagen bedenktijd
- ✓ Gratis terugsturen voor reparatie gedurende Bax Music garantieperiode
- ✓ Gratis gebruik van een vervangend product bij reparatie
Wat krijg je precies?
Het Bax Music Zekerheidspakket biedt vier belangrijke voordelen.
2 jaar extra garantie
Op de meeste producten bieden we 3 jaar Bax Music garantie. Maar kies je voor het Bax Music Zekerheidspakket, dan kun je deze verlengen met nog eens 2 jaar. Dus raakt het artikel dan in de eerste 5 jaar defect door een fout in het product? Dan zorgen wij voor gratis reparatie. Lees meer over garantie.
60 dagen bedenktijd
Bij Bax Music kun je producten bijna altijd gratis terugsturen als je niet tevreden bent of als je per ongeluk het verkeerde product gekocht hebt. Dit kan tot 30 dagen na aankoop. Maar met het Bax Music Zekerheidspakket verlengen we dit tot wel 60 dagen.
Gratis terugsturen voor reparatie gedurende Bax Music garantieperiode
Normaal gesproken kun je een product in de eerste 180 dagen na aankoop gratis terugsturen voor reparatie. Met het Bax Music Zekerheidspakket is dat anders: als er gedurende de Bax Music garantieperiode een reparatie nodig is, is verzending naar Bax Music altijd gratis.
Gratis gebruik vervangend product bij reparatie
We begrijpen heel goed dat een muzikant zijn instrumenten of apparatuur eigenlijk niet kan missen. Met het Bax Music Zekerheidspakket bieden wij je daarom de mogelijkheid om, wanneer je hierom vraagt, gratis een vervangend product te gebruiken tijdens de reparatieperiode. We zoeken dan natuurlijk een artikel uit dat zoveel mogelijk lijkt op je eigen product.
Hoeveel kost het?
Het bedrag hangt af van de prijs van het product. Op de pagina van het product en in de winkelwagen zie je precies wat je gaat betalen.
Hoe werkt het?
- 1. Controleer of het Bax Music Zekerheidspakket beschikbaar is voor jouw product. Je kunt dit zien op de pagina van het product, maar ook in de winkelwagen.
- 2. Zet het vinkje aan op de pagina van het product of in de winkelwagen.
- 3. Je doet dit voor elk product waar je een Bax Music Zekerheidspakket bij wilt hebben.
- 4. Het bedrag wordt automatisch opgeteld bij het totaalbedrag in je winkelwagen.
- 5. Zodra je de bestelling betaald hebt, kun je genieten van de zekerheid van het Bax Music Zekerheidspakket!
Veelgestelde vragen
Ik krijg in mijn winkelmandje niet de optie voor het Bax Music Zekerheidspakket.
Dan is het Bax Music Zekerheidspakket helaas niet beschikbaar voor dit product.
Geldt het Bax Music Zekerheidspakket voor alle producten?
- Het Bax Music Zekerheidspakket is beschikbaar bij producten vanaf € 100,-.
- Bij sommige producten biedt de fabrikant al een extra lange garantieperiode. In zo’n geval is het Bax Music Zekerheidspakket meestal niet beschikbaar.
- Ook zijn er producten waarop je beperkte of geen garantie krijgt, zoals boeken en software. Hiervoor is het Bax Music Zekerheidspakket niet beschikbaar.
Koop ik een Bax Music Zekerheidspakket altijd voor mijn hele bestelling?
Nee, je koopt het per product.
Waar wordt de 2 jaar garantie bij opgeteld?
We tellen de 2 jaar op bij onze eigen garantie. Die is meestal drie jaar. Inclusief de Zekerheidspakket-garantie wordt dat dus 5 jaar. Daarnaast heb je in Nederland altijd recht op wettelijke garantie. Dat betekent: een product hoort te doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Er is geen vaste wettelijke termijn, omdat het ene product langer meegaat dan het andere.
Hoe lang kan ik mijn product gratis retourneren voor reparatie?
Als je kiest voor het Bax Music Zekerheidspakket, kun je je product gedurende de gehele Bax Music garantieperiode gratis terugsturen. Stel dat de normale Bax Music garantieperiode van het product 3 jaar is, dan komt daar nog 2 jaar extra bij van het Zekerheidspakket. Dus dan kun je het artikel 5 jaar lang gratis retourneren voor reparatie.
Kan ik het Bax Music Zekerheidspakket opzeggen?
Dit kan alleen als je het product terugstuurt binnen de normale bedenktijd van 30 dagen.
Ik heb het Bax Music Zekerheidspakket afgesloten, maar ik heb het product al weer teruggestuurd binnen de normale 30 dagen bedenktijd. Krijg ik het geld van het Zekerheidspakket dan terug?
Ja, dat bedrag krijg je gewoon terug.
Als ik het product doorverkoop aan iemand, is het Bax Music Zekerheidspakket dan nog steeds geldig?
Ja, het Bax Music Zekerheidspakket is overdraagbaar.
Ik heb een product gekocht en heb het ook al ontvangen. Nu wil ik er graag alsnog een Bax Music Zekerheidspakket bij kopen. Kan dat?
Dat is op dit moment helaas nog niet mogelijk.
Zie ook
» 30 dagen 'niet goed geld terug'-garantie
» Retourneren
» Garantie
» Reparaties
» Service XXL
Veelgestelde vragen & antwoorden
Garantie & Retouren meer vragen
Ik heb de verkeerde producten gekocht. Wat nu?
U kunt deze kosteloos naar ons retourneren door gebruik te maken van ons retourformulier. Ga naar www.bax-shop.nl/retour om uw retourzending aan te melden. Onze RMA-afdeling zal uw omruiling dan verder voor u afhandelen.
Kunnen producten ook in de winkel geruild worden?
Ja dit is mogelijk, mits dit gebeurt binnen de zichttermijn van 60 dagen en het product in nieuwstaat verkeert.
Ik wil inloggen om een retourzending aan te melden, maar ik weet mijn klantnummer niet meer.
Bij het plaatsen van uw bestelling heeft u uw factuur per e-mail ontvangen en op de factuur staat uw klantnummer. Deze factuur is ook te vinden in uw account, wanneer u ingelogt bent. u kunt ook uw klantnummer vinden via mijn.bax-shop.be en dan kunt u kiezen voor "Account informatie"
Wanneer u niet uw klantnummer kunt vinden, neem dan contact op met onze helpdesk. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.
Ik wil inloggen om een retourzending aan te melden, maar ik weet mijn factuur-of ordernummer niet meer.
Bij het plaatsen van uw bestelling heeft u uw factuur per e-mail ontvangen en op de factuur staat uw factuur-of ordernummer. Deze factuur is ook te vinden in uw account, wanneer u ingelogt bent via mijn.bax-shop.nl en dan kunt u kiezen voor "overzicht bestellingen" en hieronder vindt u een overzicht van al uw geplaatste bestelling.
Wanneer u niet uw factuur-of ordernummer kunt vinden, neem dan contact op met onze helpdesk. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.
Kan ik bij een omruiling in de winkel ook alleen het restbedrag betalen?
Ja, dat is mogelijk, mits u uw omruiling binnen de zichttermijn van 60 dagen doet en uw product nog in nieuwstaat is.
Welke garantie krijg ik op mijn aankoop?
Bij ieder product in de webshop van Bax-shop.be vindt u een garantietermijn. Deze termijnen verschillen per product.
Welke producten zijn uitgesloten van de zichttermijn van 30 dagen?
Bijna alle producten bij Bax Music vallen onder onze 30 dagen 'niet goed geld terug'-garantie. Er zijn enkele uitzonderingen, zoals software waarvan je de verzegeling hebt verbroken of gebruikte oordopjes.
Een volledig overzicht van uitgesloten producten vind je hier:
> Meer informatie over 30 dagen 'niet goed geld terug'-garaantie
Welke producten zijn uitgesloten van garantie?
De producten uit onderstaande lijst zijn voorbeelden van verbruiksmaterialen en op deze producten geldt alleen garantie op fabrieksfouten:
snaren
trommelstokken
batterijen/accu?s (ook rechargeable's)
rieten
drumvellen en bekkens
lampen
plectrums
flightcases
software
dvd?s
cd?s
potmeters
vloeistoffen
tape
akoestisch schuim
crossfaders
direct downloads
online cursussen
Kan ik mijn bestelling terugsturen wanneer ik toch niet tevreden ben?
Je kunt bijna altijd gebruikmaken van onze 30 dagen 'niet goed geld terug'-garantie. Dit betekent dat je een product binnen 30 dagen gratis terug kunt sturen naar Bax Music. Een reden opgeven is niet nodig. Er zijn wel enkele uitzonderingen, dus lees goed de voorwaarden:
> Meer informatie over 30 dagen 'niet goed geld terug'-garantie
> Defect product ontvangen?
Wat houdt de 30 dagen 'niet goed geld terug'-garantie in?
De Bax Music 30 dagen 'niet goed geld terug'-garantie is een extra lange 'zichttermijn'. Dit betekent dat je maar liefst 30 dagen de tijd hebt om te beslissen of je het product wilt houden. Terugsturen is gratis! Lees wel goed de voorwaarden:
> Meer informatie over 30 dagen 'niet goed geld terug'-garantie
Wanneer komt mijn reparatie retour?
Doorgaans betreft de doorlooptijd van reparaties twee à drie weken. Onze RMA-afdeling zal u via e-mail op de hoogte houden van het verloop.
Wat moet ik doen wanneer mijn bestelling beschadigd aangekomen is?
Wanneer u een bestelling krijgt aangeleverd die ernstig beschadigd is en u kunt al zien dat een of meerdere producten defect zijn mag u de bestelling weigeren. Neem vervolgens wel zo snel mogelijk contact op met de aftersales afdeling. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken of via rma@bax-shop.be. Wanneer u het pakket niet heeft geweigerd, kunt u de zending gratis naar ons opsturen. Zie voor meer informatie onze Garantie & Retouren pagina.
Wat doe ik wanneer mijn product defect raakt binnen de garantietermijn?
We raden u aan om het product naar ons terug te sturen onder begeleiding van een volledig ingevuld retourformulier, dit kunt u doen via www.bax-shop.be/retour, Nadat wij het product in behandeling hebben genomen, stuurt onze retourafdeling het product terug naar de leverancier. Hier wordt het nagekeken en gerepareerd. Wij streven er naar het product binnen twee tot drie weken weer bij u terug te hebben. Zie voor meer informatie onze Garantie & Retouren pagina.
Wat doe ik wanneer mijn product defect raakt buiten de garantietermijn?
U stuurt het product terug naar ons onder begeleiding van een volledig ingevuld retourformulier, dit kunt u doen via www.bax-shop.be/retour. Nadat wij het product in behandeling hebben genomen, stuurt onze retourafdeling het product terug naar de leverancier waar het nagekeken wordt. Hierna doen wij u een prijsvoorstel m.b.t. de reparatiekosten. Accepteert u dit voorstel, dan vervallen de onderzoekskosten en zal het artikel voor de afgesproken prijs worden gerepareerd en terug worden gezonden. Let op: reparaties die minder dan 200,- kosten worden zonder prijsopgave gerepareerd. Zie voor meer informatie onze Garantie & Retouren pagina.
Kan ik mijn Behringer-product naar jullie toesturen ter reparatie?
Behringer hanteert zijn eigen retour-procedure. Hoe dit in zijn werk gaat, kunt u hier nalezen: http://www.bax-shop.nl/nieuws-items/nieuwe-garantieprocedure-behringer-en-bugera-producten.html
Moet ik verzendkosten betalen wanneer ik een defect product naar jullie opstuur?
Terugsturen is gratis bij Bax Music binnen de eerste 180 dagen na levering van het product. Maak wel gebruik van onze retour-procedure.
> Retour-procedure
Wat moet ik doen wanneer ik een verkeerd product ontvangen heb?
Wanneer de levering niet overeenkomt met wat u besteld heeft, dient u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de klantenservice. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken of helpdesk@bax-shop.be. Wij zorgen dat u alsnog zo snel mogelijk het juiste artikel ontvangt. Daarnaast instrueren we u hoe u het verkeerd ontvangen artikel retour kunt zenden.
Mijn product is kapot geleverd. Wat nu?
In dit geval dient u direct contact op te nemen met onze helpdesk, zodat wij dit zo spoedig mogelijk voor u kunnen oplossen. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken.
Kan ik mijn geld terugkrijgen wanneer ik mijn product terugstuur?
Ja, dat kan. Lees wel eerst goed de informatie over onze 30 dagen 'niet goed geld terug'-garantie.
> 30 dagen 'niet goed geld terug'-garantie
> Bestelling retourneren
> Defect product ontvangen
Ik heb mijn defecte product retour gestuurd. Wanneer krijg ik mijn nieuwe?
Dit is afhankelijk van hoe lang u al in het bezit bent van het artikel. Wanneer u uw product binnen 30 dagen retour heeft gestuurd omdat dit defect was, zullen wij het direct voor u omruilen (mits op voorraad). Als u uw product retour heeft gestuurd buiten de 30 dagen, nemen wij dit ter reparatie aan. De doorlooptijd van reparaties bedraagt gewoonlijk twee à drie weken.
Ik heb een product geretourneerd maar op de creditnota staat een foutief artikel.
In dit geval dient u direct contact op te nemen met onze aftersales-afdeling, zodat wij dit zo spoedig mogelijk voor u kunnen oplossen. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken of via rma@bax-shop.be.
Kan ik mijn defecte product ook in de winkel in Antwerpen binnenbrengen?
Ja, dit is mogelijk. Wanneer een bij Bax-shop.be aangeschaft product kapot is, kan het ook in onze winkel in Antwerpen binnengebracht worden voor garantie.
Ik heb mijn geld nog niet terug van mijn retourzending.
In dit geval dient u direct contact op te nemen met onze aftersales-afdeling, zodat wij dit zo spoedig mogelijk voor u kunnen oplossen. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken of via rma@bax-shop.be.
Kan ik mijn bestelling retourneren via Kiala?
Nee, dit is helaas niet meer mogelijk. U kunt wel gebruik maken van een Bpost postkantoor,
Wat is de status van mijn retourzending?
Als u een update wilt hebben over uw retourzending, kunt u contact opnemen met de aftersales-afdeling. U kunt ons telefonisch via +32 (0)3 605 22 26 bereiken of via rma@bax-shop.nl.
Hoe stuur ik een pakket terug?
Je kunt producten (meestal gratis) terugsturen door gebruik te maken van onze retour-procedure.
> Retour-procedure
